Saturday, April 25, 2015

Kök till lekstugan

Ett kök är ju ett absolut måste till en lekstuga, och precis som många andra har jag inhandlat Ikeas "DUKTIG" lekkök. Köket var helt klart förmånligt men också i trä vilket var huvudkriteriet när jag sökte ett lekkök.


Färgen på köket var dock rätt trist men detta åtgärdades lätt. 


Alla träfärgade delar plockades ur förpackningarna och sedan slipades allt lack bort, delarna dammades av och sptumålades med halvblank möbelfärg ett par varv.

Sedan var det bara att skruva ihop. Funderade länge på om ja skulle byta handtagen och lägga till knoppar för ugnen, men bestämde mig för att låta bli eftersom att ja inte hittade några som jag var nöjd med.


Även bakgrunden till de övre facken fick en tapet istället för den tråkiga vita färgen.

Köket fick jag färdigt sent på kvällen först efter att lillkillen hade somnat, men på morgonen fick han en glad överraskning.



Köket får stå här inne hos oss tills lekstugan är klar.

No comments:

Post a Comment