Saturday, May 30, 2015

Lekstugan är färdig

Lekstugan är nu äntligen färdig.



Denna vecka har jag inte gjort mycket annat än målat. Utsidan, insidan, taket, golvet och lister. Listerna och blomlådorna har jag också sågat och spikat på plats. Min man hjälpte till med de på taket eftersom att jag har höjdskräck respekt för höjder. Andra småsaker som att justera dörren, dörrhandtag och lås gjordes också under veckans gång.

I torsdags slogs de sista listerna fast och på fredag målades det sista på utsidan och hyllorna i lekstugan skruvades på plats. Jag sydde även gardiner och skruvade fast vajrarna för dem så på lördag var det bara att flytta in.








2 comments:

  1. Hej! Alltså den här lekstugan är såå fin! Och jättefint inredd, jag blir så inspirerad :) Du skulle inte vilja dela med dig av ritningen till lekstugan? Vi funderar nämligen på om vi ska våga ge oss på att bygga en själva och det är precis en sån här som jag skulle vilja ha. Min mailadress är malin.albertsson@home.se. Ha det fint! /Malin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Tack, var roligt att höra :) det finns en ritning som jag utgick ifrån men var tvungen att göra ganska många ändringar. Jag ska leta efter den och skicka den åt dig! Mvh Victoria

      Delete