Sunday, April 21, 2019

Olivers treårskalas

Den sjätte april firade vi Olivers födelsedag, med kalas. 
Som jag redan avslöjade i ett tidigare inlägg, gjorde jag en glasstårta åt barnen. Receptet hittar du här.
Och vilken fullträff det blev. I skillnad till provbakningen, böt jag ut chokladglassen till ett lager krossade dominokex. På sidorna spritsade jag också glass, och ovanpå tårtan lade vi en kakbild av McQueen.
Förutom glasstårtan blev det en del salt i form av pajer. Tonfiskpajen hittar du recept på här, men sen gjorde jag också en ost/sparrispaj och en tacopaj. Tyvärr glömde jag att ta bilder på hela dukningen.
Sist men inte minst, en tårta som går mer i de vuxnas smak, en tjinuskitårta (kolatårta).
Recept på den kommer jag att dela i ett senare inlägg.
Vi hade många gäster och pojkarna var helt slut av all uppståndelse, födelsedagsbarnet hann slocka förrän de sista gästerna hade gått.
Första gången vi har haft kalas utan att det lämnat några rester, så på den riktiga födelsedagen (åttonde april) firade vi med glass.

No comments:

Post a Comment