Saturday, March 19, 2016

Påskpyssel



En vecka kvar till påsk, och även om inspirationen inte riktigt har nått upp till den vanliga nivån så har jag ändå lyckats åtstadkomma lite påskpyssel.


Dessa stickade kaniner var superenkla att göra, fast ögonen kanske ger ett intryck av att kaninerna är döda? Svansen är en pom pom gjord av garn.


I vanliga fall skickar vi inga påskkort, men i år ville jag få användning av det mönstrade pappret jag hittat på julrean.


Av garn-pom poms gjorde jag också två större kaniner. Denhär typen av pyssel passar nog bättre åt barn än vuxna skulle jag säga. 


Till den gråa kaninen gick det ett helt nystan och till den bruna ett halvt (garnet tog slut och därför är den lite gles). Öronen och nosen är gjorda av filttyg. Ganska tråkiga att göra och slutresultatet inte det bästa (inte mina i varje fall).


Ett annat klassiskt påskpyssel är att blåsa ut ägg och måla dem. Men eftersom att jag har dåligt tålamod så överlåter jag sånt åt proffsen :)

No comments:

Post a Comment