Sunday, November 12, 2017

En enkel tårta

När grannens son frågar om man kan tänka sig göra en tårta till hans födelsedag, och man lovar det, innan man hunnit kollat kalendern. För nu var det så ,att jag skulle vara i Sverige denna vecka, och mitt plan landade i Vasa först natten till lördag. Tårtan skulle vara klar på lördag.
Att tårtan skulle vara för 40 pers visste jag inte heller från början, men det löste jag med att göra två. 
Bottnen gjorde jag en vecka på förhand och frös ner dem. Min man fick assistera och plocka ut bottnarna ur frysen på fredagkväll (också dela dem, vilket han klarade galant).
När jag kom hem runt halv två på natten gjorde jag fyllningarna (banankräm och chokladmousse) och fyllde tårtorna innan de packades in i kylen. Nästa morgon gjorde jag smörkräm och dekorerade med sockerpasta. 
Killen fyllde 18 år och han har ett starkt intresse för BMW, och vad passar då inte bättre än en par BMW-tårtor?


No comments:

Post a Comment