Saturday, October 7, 2017

Kanintemat fortsätter med en tröja

En sån tröja blev det. Mönstret tog jag från Ottobre talvi 6/2016 nummer 18 "Dalmatian Rabbit" huvtröja, men följde inte beskrivningen och gjorde en egen version istället.
Tröjan är gjord i fleecetyg, trikåtyg samt resårtyg. 
Kostnad: Fleecetyg kostar i princip ingenting (dessutom hade jag det från tidigare), trikåtyget och resåren hade jag från tidigare även om det endast gick åt en obetydlig mängd, så det enda jag var tvungen att köpa var dragkedjan som kostade 3,70€.
Tidsåtgång: Jag började klippa mönstret ifjol, men tappade inspirationen någon gång på vägen, men ungefär ett år skulle jag säga ;)
 Sydde tröjan i storlek 116 för att den säkert skulle passa treåringen, men ettåringen var betydligt mer angelägen att prova tröjan när den äntligen var färdig.

No comments:

Post a Comment