Thursday, June 30, 2016

Förra helgens 2-årskalas

Under midsommarhelgen firade vi, utöver midsommar, också vår blivande 2-åring. Hans riktiga födelsedag var egentligen på måndag men kalaset hölls alltså redan på söndag.


I vanliga fall är jag alltid ut i god tid precis som resten av min familj. Jag är så gott som aldrig försenad (förutom till mitt eget bröllop) och får ofta sitta och vänta på andra, men inte denna söndag. När de första gästerna anlände, som förvisso var i väldigt god tid (dvs min familj), var ingen av oss ens klädda.

Bortsett från den hektiska inledningen på dagen så gick själva kalaset riktigt bra. Vi hade bjudit ungefär 60 gäster, men eftersom att det var midsommarhelg var många bortresta.

Jag hade huvudansvaret för fotograferingen och slarvade tyvärr med att fotografera dukningen. Födelsedagbarnet älskar choklad och därför gick temat lite i den riktningen.

Foto: Elisabeth Horn


Vi bjöd på bland annat fruktkoppar, frukt- och marshmallowstickor, fruktgrodor, minicheesecakes, drömtårta, kladdkaka, chokladtårta, marshmallowcake-pops, rabarber- och jordgubbsmuffins, candy bar, sockervadd, chokladpopcorn, maräng, smörgåstårtor, cornnuggets och minipizzor.

Foto: Elisabeth Horn
Födelsedagstårtan var en chokladkaka fylld med chokladfrosting och täckt med cheese cream frosting. Alla blommor och tåget gjorde jag av sockerpasta. Fyrverkerierna på tårtan var verkligen pricken över i:et när brandvarnaren satte igång.


Födelsedagsbarnet kunde dock inte bry sig mindre i maten, istället var han fullt upptagen med att öppna presenter och underhålla gästerna. 


Även lekstugan var i flitig användning under kalaset.


  
När de sista gästerna hade gått så var det en helt utslagen, men lycklig Tobias som gick till sängs.


No comments:

Post a Comment