Sunday, December 11, 2016

Hemgjorda julkort


Försöker mig på att bjuda på lite inspiration till att göra hemgjorda julkort. 
Hur vanligt är det egentligen med julkort idag? Det är betydligt lättare att bara skicka ett mejl eller en hälsning på facebook till alla ens vänner på en gång. Men trots det tror jag att julkort hänger kvar, bara för att de får folk att känna sig speciella.
Jag älskar julen och tycker om allt som har med julpyssel, bakning, dekorering etc. att göra. I år har jag dock knappt hunnit med nånting, känns det som, tiden rinner iväg och jag har tusen saker att göra varje dag. Trots det tycker jag att hemgjorda julkort är viktiga, det handlar alltså om att prioritera. Förra året skickade jag julkorten redan i november och i år får jag vara nöjd med att jag fick dem klara för 14:onde december (sista dagen att skicka julkort för att hinna få fram dem före jul).
När jag skrev adresserna på kuvären upptäckte jag att jag hade gjort för få kort, oftast går det just den vägen. Att man vill skicka till betydligt fler än vad man först hade tänkt.
Årets julkort går i naturliga färger. Texten har jag skrivit med en dymo och kuvären förseglades med rött vax som ger hela försändelsen ett gammaldags utseende.

No comments:

Post a Comment