Monday, May 9, 2016

Planering av dop



Jag älskar verkligen att få planera tillsättningar som dop eller andra kalas, men det har inte alltid varit så. När vi planerade vårt bröllop ville jag komma undan så lätt som möjligt, mest för att jag inte hade tid. Men med två små barn hemma kan det lätt bli en hel del dötid så man kan sitta och planera.

Själva dopet kommer att vara i kyrkan, medan kaffeserveringen kommer att äga rum här hemma hos oss. För att lite minska stressen har vi har bestämt oss för att endast bjuda närmaste familj och vänner.

Hade tänkt mig att dopet skulle gå i de typiska maskulina pastellfärgerna som mint, turko och blått men också grått och vitt.

En del av dekorationerna har jag köpt och en del kommer jag att göra själv (mer om det i ett senare inlägg).
Det är bara en månad kvar till dopet och även om mycket redan är klart, finns det en hel del kvar att ordna. Själva bakningen och städningen är dock något som måste vänta till veckan före dopet.



Bjällran är av märket mamas&papas och servetterna med eget tryck är beställda från KissanVintti.

No comments:

Post a Comment