Wednesday, August 5, 2015

Minion-nåldyna


Efter förra inlägget om nåldynor blev jag utmanad att göra en sådanhär nåldyna.


Arbetsbeskrivning och mönster hittas under länken ovan men jag gjorde några ändringar. För det första lämnade jag helt bort kroppens botten (Body B) eftersom att jag tyckte att det bra räcker med bara byxor som botten. För det andra sydde jag fast alla kläder, brillorna, munnen, armar och ben på själva kroppen innan jag fyllde den med vadd och sydde fast byxornas sista del (Pants C).

Jag printade ut mönstret på en A4 och den kunde gärna ha fått vara lite större. Slutprodukten är ungefär 8 cm hög och det gjorde handskarna och skorna pyttesmå, det löns alltså att tänka på.



Relativt enkel att göra och man kan lätt kolla TV samtidigt som man syr den.

No comments:

Post a Comment