Sunday, May 12, 2019

DIY växthus av återvunnet material - Del 5: Växthuset är klart

Nu när dörren och listerna är på plats, kan jag förklara växthuset färdigt.
Även om jag hade stora planer för dörren gällande både fönster och dörrkarmar, blev slutresultatet dock något helt annat. Visst fungerar det som en dörr men kanske inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Sen igen så lyser inte solen från det hållet, så de spelar egentligen ingen roll om det finns glas där eller inte.
Sågade och målade också lister runt fönsterkarmarna, för att ge ett bättre helhetsintryck.
Insidan av växthuset fick förbli omålat.
Ett extra värmelement har jag ändå på insidan för att försäkra mig om att det inte ska bli för kallt. Men trots att det bara var 8 grader ute idag, så var det hela 27 grader i växthuset.

No comments:

Post a Comment