Friday, April 15, 2016

Babylycka

 

Idag är det redan en vecka sen denna lilla pojke kom till världen. Tänk att en varelse kan vara så liten och skör. Skulle kunna hålla honom i famnen hela dagen och bara andas in doften från hans hjässa. Här hemma råder total babylycka och jag önskar lite att tiden kunde stå stilla.


Det var ett planerat kejsarsnitt och själva operationen gick bra och redan två dagar senare var sjukhusvistelsen över. Det var en tyst och nöjd kille vi fick med hem. 


Han sover största delen av tiden och vi har knappt hört honom gråta alls. Han har dock vakat några timmar på nätterna, men förra natten vaknade han endast en gång och ville ha mat.


Också storebror kommer bra överens med den nyinflyttade, även om han är lite försiktig i närheten av honom.

Veckan har gått fort och vi har haft besök nästan varenda dag, därför har jag inte riktigt hunnit ägna desto mer tid åt varken bloggen eller mina pågående projekt. Nya tag nästa vecka och då ser jag fram emot att få betydligt mera gjort, nu då jag inte bär på en stor mage längre.




No comments:

Post a Comment